TTÜ Esimese semestri kogemused ITK inimese pilguga
Sisseastumine
Sisseastumine toimus läbi SAISi (Sisseastumise Infosüsteem). Alguses oli vaja täita avaldus SAISis ja siis minna kohale. Miks ma pean kohale minema? Kas SAISi idee ei ole selles, et inimesed ei pea kohale minema? Mäletan, et tekkis probleem sellega, et minu ITK keskmine hinne ei olnud millegi pärast imporditud ja selle tõttu ma ei saanud avaldust internetis lõpuni täita.
Läksime Maxiga kohale. Hoolikalt jälgisime rebase rada, mis viis meid 6ndasse korpusesse. Sama rebase raja ääres prooviti meile SEB ISICut pähe määrida, 5 sammu pärast pakuti juba NnPõnNKaa roti kaarti.
Läksime mingisse ruumi, kus olid inimesed, kes tegelevad sisseastumisega. Andsin dokumendi ja ITK diplomi, ütlesin et “informaatika” eriala. Tsikk hakkas avaldust täitma ja umbes 5 minuti pärast ütles, et ma ei saa kandideerida riigieelarvelisele kohale, kuna ma olen juba õppinud riigieelarvelisel kohal. Ma ütlesin, et ikka saan, sest eriala on ju sama - enne oli IT ja nüüd informaatika. Lõpus ma kogemata ütlesin, et astun magistrisse. Siis ta sai kohe aru milles probleem on. Seal, kuhu meie Mäksiga olime läinud, olid sisseastumised bakassse.
Läksim otsima magistrisse sisseastumist, seal läks asi õnneks sujuvalt ja mingit probleemi ei tekkinud.
TTÜ ÕIS on kiviaegne võrreldes ITK ÕISiga. Mul läks päris tükk aega, enne kui ma sain aru kuidas ainete deklareerimine käib. Lõpus ikka ajasin asjad sassi, deklareeritud ained läksid valedesse moodulitesse jne.
Infosüsteemide strateegiline analüüs
Aine nimetus oli juba jube asjalik. Tegelikult koosnes aine ühe suure ja mõttetu projekti kirjutamisest…aga samas selle eest sai 5AP.
Käisin esimeses loengus, kus kiriku häälega õps ütles kuld lause “TTÜ ÕIS on kõige suurem infosüsteem, mis ta on näinud”. Selle peale ma võiks kohe öelda, et järelikult ta ei ole üldse midagi näinud.
Terve semester proovisin õigel ajal saata mingit mõttetut wordi dokumenti - vahepeal see õnnestus, vahepeal mitte.
Eksamil tahtis ta personaalselt rääkida igaühega. Kuna ma olin õigel eksami ajal Slovakkias, siis ta pakkus mulle alternatiivse aja, mis on täitsa “nice”. Läksin õigel ajal kohale. Tema ruumi ees seisis suur järjekord, istusin ja küsisin kes viimane on. Minu ees oli 5-6 inimest ja järjekord eriti ei liikunud. Kuulasin mida inimesed rääkisid ja jube rebase hais tuli neil suust. Küsisin mis ainet nad teevad. Selgus et mitte seda, mida mina teen. Kuna WIFI TTÜ IT majas eriti ei levi, siis läksin alla vaatama maili, kas ikka istun õige ruumi ees. Selgus et ruum oli ikka õige, läksin neljandale korrusele tagasi. Seekord läksin kohe uksest sisse ja minu õps istus täiesti üksi seal. Ütlesin, et tegelikult tulin õigel ajal aga proovisin viisakas olla ja oodata enda järjekorda.
Õps hakkas minu tööd vaatama. Ütles, et diagrammid on veic liiga detailsed. Siis ma hakkasin talle seletama, kui kinni ma olen enda progemise mõtlemises….ja bla, bla. Iga diagrammi kohta ta kommenteeris, et see on ikka valesti. Mina samal ajal mõtlesin: “Krt, mina küll ei viitsi neid ümber teha”. Lõpus küsisin tema käest palju minu töö väärt on. Ta ütles, et 2. Mulle 2 kindlasti ei sobinud, hakkasin targa näoga diplomaatiliselt paremat hinnet välja kauplema. Tema ütles, et kui diagrammid korda teeksin, siis ta paneks 4. Selle peale ma hakkasin seletama, et mul ei olnud “rational rosi” ja teglikult ma nüüd sain aru miks need diagrammid valed on ja oskan neid parandada. Peale 5 minutit diplomaatiat sain selle, mille järele läksin. Samas on väga hea, et inimene tuli vastu, ei hakkanud lõppuni norima
Tarkvara kvaliteet ja standardid
Aine oli suht asjalik, aine praks oli asjalik ka. Imelik oli see, et pooled inimesed kes praksis käisid olid venelased ja grupitöö presenteerimise ajal rääkisid vene keeles. Kuidas eestlased peaks nendest aru saama? See tundus mulle küll väga imelik.
TTÜ kodutöö tähtajad on minu jaoks segased. Mõnes aines tähendab “8ks õppenädalaks”seda, et viimane esitamise päev on pühapäev, teises aines tähendab see sellel nädalal toimuva loengu päeva. Tarkvara kvaliteedi aines ajasin ma need tähtajad segamini. Aga samas praksi õps oli vastutulelik ja ei võtnud punkte pooleks.
Aine eksamile registreerimisest oli tehtud blogi, kuhu sai lisada kommentaar sobiva aja alla - väga innovaatiline, lihtne ja geniaalne lähenemine
Mängude ja virtuaalkeskkondade programmeerimine
Alguses olin sellest ainest suures vaimustuses. Mõtlesin, et saan DirectX ja OpenGL selgeks. See oli minu elu esimene loeng TTÜs, kus magistriõppes Ph. D. kraadiga inimene seletas, kuidas GameMakerit kasutada.
Kahjuks aine GameMakerist ja Flashist kaugemale ei läinud. Nagu ma aru sain, siis seda ainet deklareeris 9 inimest, kohal ei käinud keegi.
Visuaal Programmeerimine
Loengus viibisin täpselt 15 minutit terve semestri jooksul. Kogu kursus räägiti Visal Basic punkt NETist ja eksamil oli vaja teha VB.NET proge. Mulle ei ole kunagi istunud VB süntaks, sellepärast hakkasin kohe kauplema, et saaksin teha eksami C#. Õnneks õps lubas mul seda teha.
Eksamil oli vaja kirjutada suht mõttetu proge nimega “E-Grill”. Asi pidi koosnema 5 aknast - üks kust saaks grilli tellida, teine, kus grilli mees sai liha hinda vahetada, kolmas aken oli ahju aken, mille peal oli nupp, kas panna liha peale või võtta ära, neljandas aknas jooksis reklaam, ühesõnaga tüüüüüüütu. Hakkasin tegema, kahe tunni pärast sain aru, et enam ei jaksa nii mõttetut asja lõpuni teha. Kutsusin õpsi ja seletasin, kuidas tegin ja ütlesin, et enam ei viitsi. Alguses ta tegi imeliku näo ja ütles, et nii päris ei saa, siis läks kuskile mingiks ajaks ära. Pärast tuli tagasi ja ütles: “Noh okei, progenda sa nagunii oskad”. Sain enda 5 kätte ja läksin ära. Positiivne, et inimene mõistas mind
Võrgurakendused II
Sama aine brandi all on Henn Sarv mulle ITK-s loengut andnud. Kuna esimene kõrgharidus + magister peavad andma kahepeale kokku 200 AP ja ITKst on mul olemas 120.5 AP, siis ma ei aineid üle kanda.
Võtsin selle aine ja mõtlesin, et midagi juurde see nagunii ei anna. Loengus käisin jälle aint ühe korra. Sama loeng lõpetati 15 minutit peale algust, kuna räigelt suur kiviajast projektor kronkreetselt andis otsad - asjast tuli tumedat värvi tossu välja.
Aine oli pm AXIS veebiteenustest ja JMS tehnoloogiast. Viimase kodutöö tegemisel sai valida kas teha karmim variant ja saada eksamist vabastus või veic lihtsam ja teha eksam. Mina valisin karmima ja lisaks esitasin 2 nädalat varem, lihtsalt selle pärast, et asi tundus põnev. Õps pani maks punktid ja enne minu äraminekut ütles: “Kui on soov neic asju teha päris elus, siis võib meie firmasse tööle tulla”. Selle peale ma tänasin teda ja vastasin diplomaatiliselt, et kahjuks on juba hea koht olemas.
Rakendus arhitektuurid II
Aine nimetus tundus asjalik ja põnev. Loengusse jõudsin ühe korra. Loengus räägiti väga targalt ja hästi kiiresti, kasutati hästi palju erinevad trendi lühendid nagu: MVC, SOA, AJAX, ORM jne. Väga sügavaks jutt kahjuks ei läinud.
Otsustasin, et ühest loengust piisab. Läksin õpsi juurde seletama enda probleemi -kursuse sisu on väga tuttav, aine eriti midagi juurde ei annaks, aga ainepunkti võtaksin hea meelega. Pakkusin talle tutvuda minu IT Kolledzi diplomitööga ja seda hinnates panna samal ajal eksami hinne ka ära…igaks juhuks. Talle tundus minu jutt liiga konkreetne ja otsekohene. Ta pakkus mulle teha presentatsiooni mingist tehnoloogiast, et teised saaks mulle eksami hinde panemisest kasu. Ka mulle tundus see mõistlik.
Peale 3 kuulist pausi otsutasin kirjutada õpsile, et nüüd just praegu tekkis soov ja julgus teha presentatsioon Microsoft Biztalk 2006 teemal. Õnneks talle meeldis minu idee ja ta lubas mulle anda tüki enda loengust. Lisaks palus, et ma teeks 4 A4 lehest väikse Biztalk tutvustuse. Mõistlik.
Selle “Wordi” dokumendi kokkupanemise tähtajaks oli sess, muidugi ma tegin seda sessi kõige viimasel töönädalal. Üks kord kirjutasin, null korda lugesin, andsin Angile korrigeerida ja lõpuks saatsin ära. Sain vastuse umbes 30 minuti pärast, mis oli väga lahe tglt :).
Õps ütles, et ma pean tellima nüüd eksami lehe. Mina kui värske TTÜ rebane, pole elu sees kuulnud eksami lehest ega sellest, et seda tuleb tellida. Saatsin küsimuse, et kuidas see tellimise protsess käib ja kas saab seda teha e-maili teel. Vastuses sain teada, et tuleb ikka kohale tulla ja eksami leht toast IT-139 küsida.
Läksin kohale. Loomulikult esimene kord läksin tuppa IT-136, kust mind väga viisakalt saadeti õigesse tuppa. Õiges toas istus suht vana naisterahvas. Ütlesin, et tulen sellise asja pärast nagu eksami leht. Andis lehe. Mina küsisin pastaka. Kirjutasin tabelisse enda nime ja matrikli numbri (enne kooli minekut igaks juhuks vaatasin GMailis, mis matrikli number mul on ja panin selle paberi peale kirja). Andsin ära. Mind vaadati nagu ma oleks loll ega oskaks midagi:
- Kas te ei oska eksami lehte täita?
- Mis asja?
- Mis kursusel te õpite?
- Magistris esimene
- Oiiiii….3 aastat oled koolis käinud ja ei tea kuidas eksami lehte täita?
- Miks ma peaks teadma? Ma olen teises, veic rohkem IT alal arenenud koolis õppinud, kus paberimajandus oli minimaalne.
- Et ikka kõrgharidusega inimene aga ei oska täita paberit….bla…bla
Täitsin lõpuni ära, küsisin, et kas ma peaks enda kõrghardusega peast teadma aine koodi, mille eksamit ma tahan teha. Küsiti kus ma õpin? Ma vastasin, et TTÜs. Õige vastus oli “TTÜ INFORMAATIKAINSTITUUT”. Näpuga näidati raamatu suunas, kus on olemas kõik TTÜ õppekavad ja kõik ained, mis nendes õppekavades on.
Võtsin raamatu, hakkasin sirvima. Mõtlesin et sealt ma küll mitte midagi ei leia. Õnneks vedas ja leidsin suht kohe. Kirjutasin paberi peale, andsin paberi ära. Hakkasin ära minema. Öeldi, et kuhu ma kiirustan ja anti paber tagasi, lisati, et see paber tuleb nüüd viia dekanaati.
Dekanaat oli loomikult lõuna pausil, sest ma tulin kooli kaheteisti paiku. Testisin kõiki 3 ust - kõik olid kinni. Ei olnud midagi teha, pidin tulema 13:30 tagasi.
Tulin 13:20 tagasi, õnneks oli uks lahti. Tädi samal ajal rääkis telefoniga. Võttis minu paberi, vaatas üle, samal ajal telefoni toru oli käes ja torust oli kuulda kellegi seletamise häält. Näitas, et on ok ja mina läksin ära.
ITK oli ikka hea kool, selliseid protsessid ei võtnud üldse aega.
Kirjutan seda posti juba 2 nädalat, juba uus semester hakkas pihta, esimesel nädal proovin käia koolis, vaadata mis aines on mõtet käia ja mis aines sellest mingit kasu ei ole.
Andmebaasi võrguliidesed
Loeng oli kuuendas korpuses, otsisin ruumi päris tükk aega, lõpuks leidsin. Loomulikult jäin hiljaks. Klass oli suht täis, ainuke vaba koht oli esimeses pingis. Samal hetkel kui minu perse maandus tooli peale, tekkis dialoog õpsiga:
- Kas te tulite testi tegema?
- Ahmmmm…..mis aine siin on?
Peaaegu terve ruum hakkas vaikselt naerma.
- Andmebaasi võrguliidesed.
- Sobib.
- Et siis teete testi?
- Nooo Okei…
Ta andis mulle mingi ülessande, küsisin mis ma sellega teen ja miks see vajalik on. Ta vastas, et tuleb paberi peal programmeerida. Mulle tundus see paberi peal progemine suht mõttetu. Vaatasin ülesannet, hakkasin midagi kirjutama. Paari minuti pärast tulid järgmised paberid. Selgus, et seal pean ma programmi koodile lisama kommentaarid. Tegin seda. Lõpus sain teada, et testi idee on selgitada, kes oskab ja kes ei oska. Kes oskavad saavad kohe eksamile minna. Täitsa õige ja konkreetne suhtumine, mulle selline sobib
Parool
Juba esimese semesteri alguses kadus mul ÕISi parool. Tegelikult oli ta vana läpaka sees (mis ma kogemata viskasin vastu põrandat), aga selleks, et seda parooli sealt saada läheks rohkem aega kui minna kooli ja küsida uus…….NOT.
Käisin dekanaadis, öeldi, et dekaat sellega ei tegele, vaid TTÜ tuba II-220 vastutab selle eest. Läksin sinna ja alles siis sain aru, et teine korpus on ju remondis. Tulin tagasi tööle. Saatsin e-maili dekanaati seletusega, et ma ei oska “enda” koolis navigeerida. Vastuseks sain, et tuba 220 teises korpuses eksisteerib ja sinna saab ainult läbi karuperse minnes. Kui ei oska, siis pean valvuri käest küsima.
Järgmine päev küsisin valvuri käest kuidas ma läbi karuperse saaks tuppa 220. Seletati. Sain isegi aru. Leidsin.
Asutusin uksest sisse, kurtsin, et olen loll ja parool läks kaduma, viskasin oma juhiloa, et tädi saaks minu isiklikkust kontrollida. Vastu sain sellise pilgu, et mis asja ma talle toppin? Küsis minu matrikli numbrit. Seekord ma oskasin seda vastata. Tädi hakkas paberi peale kirjutama midagi. Ma küsisin, et mis minu uueks parooliks saab. Öeldi umbes: “Mis asja? Mina ise neid paroole ei näe. Ma pean selle paberi IT osakonda viima, et nad muudaks parooli. Tule homme tagasi, siis saad uue parooli kätte”. Krt, ma ei kujuta ette, mis kuradi INFOSÜSTEEM seal taga võib olla, et parooli muutmine peab minema läbi mitme isiku ja võtab nii palju aega.
Ma arvan, et ITKas võtaks see protsess minul 30 minutit aega. Sellest läheks 29 minutit Reinu ja Pillega jutu ajamise peale.
Kokkuvõte
1) ITK on maailma parim kool
2) TTÜ protsessid ei lähe kunagi paremaks, nii on olnud, miks seda muuta?
3) Üldiselt õpsid on mõistlikud
4) Eksamil tuleb vahest kaubelda
5) Ained eriti juurde ei anna, käin paberi pärast
P.S. kirjutasin pikalt ja laialt just neile ITK inimestele, kes plaanivad minna TTÜsse peale ITK lõpetamist.
P.P.S kogu see jutt on minu tõlgendus asjadest ega pruugi teistele niimoodi tunduda
P.P.P.S jätke enda kommentaar ka ![]()
February 5th, 2007 at 11:24 pm
Esimene ergonoomika tund oli hea - ma pean SELLEKS Koplisse sõitma, et seal arvutitaga internetti kasutama õppida!?!?!? Mkmk, nii see ei lähe… ja kui ma peale kolmandat nädalat olin kindel oma deklaratsioonis ja lõpuks kolmandat õpetajat kohtasin, kes seda SAMA ainet andis, siis oldi kuri mu peale, et miks ma niimoodi õpetajate vahel “hüppan”. No kuulge!!! Enne dekl. kinnitamist ongi asi lahtine ju nii nagu ütleb ka nende tunniplaan (esimese 2 nädala jooksul võib muutuda). Ma muutusin
TTÜ on mõeldud nendele inimestele, kes sellest kõike teavad - see ongi nii, et sa loomulikult tead kõike - ei saa ju olla teisiti. ÕIS, no kas ma üldse kommenteerin. See oli hullem kui manuaalne paberites tuhnimine. Lõpuks sai hakkama. ITK näitas sulle ära, mis tunnid kattusid ja kuidas sa käima hakkad. Oehh…
Ega õpetajatel ei peagi mingeid kodulehti ega linke olema. Lihtsalt meie peame oma bakaharidusega loomulikult teadma, et vat selle konkreetse õpetaja materjalid asuvad vat SIIN bu.cc.va.tud.ttu.www.ee.staff/~eesvõiperenimivahelkrüpt/tähekombinatsioon/
vat niimoodi hoitakse vajalikke materjale.
Muidugi respekt Tarkv.Kval.&Std õppejõule, kes nii mõnusa lehe on meieni toonud.
Kas keegi tark mäletab kus ITK materjalid olid
Hehee, ITK on tõesti parem: seal on õpetajad pigem sõbrad kui õppejõud ja nendega saab ka tarka juttu ajada. TTÜs ainuke jutt on see, et kas ma saan nelja või viie. Kas tõesti selleks on see kool tehtud?
ITKs olid Cisco praktikumid lõbusad, kus on sarnane suhtumine TTÜst kadunud? Ma tahan hands-on-exp-i!!!
Mul on kindlasti veel kommentaare, aga see muutuks juba blogiks, kui ma järgnevuse ka välja mõtleks
Madis
February 5th, 2007 at 11:30 pm
Oh, nüüd mul tuleb jälle meelde see hull süsteem seal! Nii palju mõttetut jooksmist, ühtegi asja ei saa lõplikult arvutis ära aetud, alati peab kuskile veel kohale ka minema. ITK on ikka täielik luksus! Ja see TTÜ ei kutsu üldse enam tagasi… Kui seal tehakse asjad tudengitele keeruliseks, siis meil just lihtsustatakse pidevalt, nii nagu võiks ja peakski. Ma ei jõua oma õnne ära tänada, et sealt tulema sain.
Veelkord tänu Dännile selle eest, et ta mind õigel ajal valgustas
February 5th, 2007 at 11:31 pm
Äärmiselt humoorikad seigad sul TTÜ-st. Kohati naersin, pisar silmas
Ei edu õpingutel, kuigi peaks vist soovima hoopis edu läbirääkimistel 
February 5th, 2007 at 11:39 pm
“Lihtsalt meie peame oma bakaharidusega loomulikult teadma, et vat selle konkreetse õpetaja materjalid asuvad vat SIIN bu.cc.va.tud.ttu.www.ee.staff/~eesvõiperenimivahelkrüpt/tähekombinatsioon/”
Madisel on jumala õigus selles asjas, iga õps hoiab enda asjad kus ta tahab, ja eeldab, et ma kindlasti peab teadma kus tema stuff asub
maurus on jälle hea näide…..”a võtke mauruse lahti, ja urli lõppu pange number 182″
February 6th, 2007 at 8:40 am
Väga hea post. Tuleb täitsa meelde TTÜ-s käigu aeg. Kui ma 2001. aastal sinna sisse astusin, siis oli veel selline aine nagu õpingukorraldus, kus selle bürokraatiasüsteemi vastu võitlemiseks ette valmistati. Seal räägiti muuhulgas ka, et on tehtud põhimõtteline otsus vana IT süsteemi mitte muuta, vaid uus teha nullist. Uut aga ei tulnud nende nelja aasta jooksul kuskilt. Hoopis mingit imemoodi tehti vanale süsteemile külge elektrooniline variant (enne seda tuli ainetele registreerida blanetti täites). Normaalse keskkonna puudumise tulemusena on IT majas pea-aegu igal instituuudil enda isiklik elektrooniline keskkond.
Ise olen praegu Tartu Ülikoolis magistriõpingutel ja siin on küll selgelt näha, et mõned asjad on odavam sisse osta (väga hea õppeinfosüsteem, kasutatakse palju webCT-d), kui loota, et kuna meil on it-teaduskond, siis teeme oma süsteemid kõik ise valmis.
February 6th, 2007 at 9:02 am
Vaadates Tippi õpijõudude firma kodulehe, mis tegeleb “Infosüsteemide analüüs, projekteerimine ja realiseerimine” tuleb väike naer
http://www.comptuur.ee/
February 6th, 2007 at 10:30 am
mis ma ikka oskan öelda… jube!
February 6th, 2007 at 11:12 am
TTÜ on eriline, annab võimaluse paberil progeda
February 6th, 2007 at 11:24 am
noh suht masendav ikkagi…. lähed nagu tänapäevamaailmast tagasi kiviaega (: pole ise küll ttü’s koolis käinud aga kuuldud juttude ja selle stoori põhjal jutt jumala õige ning oma kogemus - ITK is the best!
February 6th, 2007 at 1:15 pm
Õis on loomulikult juust. Samas väita, et TTÜ infosysteem on väike näitab edukalt su piiratud teadmisi. Samuti annab tunda rangelt rakendusliku haridusega taust. Ärme mõtle, õpime.
February 6th, 2007 at 1:16 pm
Good point ka, ma ei tea mis seal taga on. Aga samas ei usu, et ta võiks suurem olla, kui mõni riigi süsteem millega olen kokkupuutunud või samas kindlastus firmade süsteemid, on päris keerulised ja suured ka
February 6th, 2007 at 2:40 pm
anonyymsele kommentaarijale vastuseks: Dänn ei väitnud, et ttü infosüstem väike on. Kui phd õppejõüud (eeldan, kuna siiski magistriõpet läbi viiv õppejõud peaks olema phd) väidab et tty infosysteem on suurim, siis tõesti, andke andeks aga ta pole midagi näinud. Peaaegu iga piiratud teadmistega ja rangelt rakendusliku kõrghariduse saanud itk’lane on näinud märksa suuremaid infosüsteeme. Nii nagu Dänn välja tõi: kindlustused, riigiasutused, pangad..
Ärme õpi, mõtleme
ps. Dänn, jätka juttu, rohke informatsiooni olemasolu on kindlasti heaks ajaks mille põhjal varsti magistrikoht valida.
February 6th, 2007 at 5:54 pm
Minu emmotsioonid on suhteliselt sarnased. Navigeerisin ise ka eile II-220 ning sain shoki ja sõimu osaliseks- “Mis te mõtlete, et te olete ainuke, kes on parooli ära kaotanud. No kuidas siis uue parooli tegemine 5min aega võtab Teie arust? Me peame ju neid GENEREERIMA!! Kust siis siis süsteem teadma peab, et TEIE olete oma parooli ära kaotanud. Küll Te olete ikka NAIIVNE inimene.”
Masendav, et 6 aastaga mitte midagi muutunud ei ole. TTÜs käiaksegi paberi pärast ja selleks, et kogu maailm teaks, kui palju ajuk***i on inimene võimeline läbi tegema. Teadmiste ammutamisest on asi kaugel.
February 6th, 2007 at 5:55 pm
“Ma tean, mida te tunnete.”
TLÜ-s õpitud ainete ülekandmiseks pidin külastama kokku 8-t (loe: kaheksat!) ruumi. Igas ruumis, kuhu nina sisse pistsin, sain mingi tädi käest teada, et tema küll sellise asjaga tegeleda ei saa ja pean minema järgmise inimese juurde, kes asjad korda ajab.
Markantne näide on ka see, et füüsika esimeses praktikumitunnis nimetas lp. õppejõud mind ühes lauses lolliks ja mu tööd idiootsuseks (vahetult peale seda pani ta mulle arvestuse ära).
Võrreldes TLÜ-ga on TTÜ inimeste suhtumine küll nõuka-aegne ja ebaviisakas, aga PÕHIMÕTTELISELT on võimalik asjades kokkuleppele saada. TLÜ-s saadeti vähemalt mind sageli naeratuse saatel viisakalt rektumisse ja pikemat juttu ei olnud.
February 6th, 2007 at 5:55 pm
Ahjaa - oma seiklustest SAIS-is kirjutasin kunagi ka ise: http://rings.pri.ee/wp/?p=159.
February 6th, 2007 at 9:00 pm
“Loeng lõpetati 15 minutit peale algust, kuna räigelt suur kiviajast projektor kronkreetselt andis otsad - asjast tuli tumedat värvi tossu välja.” Ha-haa! Ma olin ka seal! Üldiselt ongi TTÜ-s õppimine nihuke. Palju on selliseid aineid, kus midagi eriti uut ei õpetata. Aga samas nõutakse mõnes aines mõttetut rügamist mingi suure (aga mitte keerulise) programmi kirjutamisel. Mõni aine on tõesti väga lihtne, kuid on ka selliseid, mis on rasked ja nõavad ka õppimist.
February 6th, 2007 at 11:44 pm
Ja mul on hea meel,et olen ja’tkuvalt Ylikooli, Tartu Ylikooli tudeng. haa.. David
February 7th, 2007 at 1:22 am
[…] IT-inimestele pisut äratundmisrõõmu Daniil Hariku ajaveebist - IT Kolledži lõpetanu seiklused meie alma materi […]
February 9th, 2007 at 1:28 pm
Olen teist aastat magistris peale ITK’d.. .ja mulle tundub siiani, et minu üle naerdakse igas TTÜ administratiivses ruumis kui ma sealt lahkun.. I F***ING HATE THIS bürokraatia. Ma loodan et väga pljud ITK tudengid loevad seda enne kui TTÜ’sse astuvad.
Ja Dan - KEEP UP THE GOOD WORK!
February 9th, 2007 at 3:58 pm
TTÜs on tõesti see asi, et kuna iga instituut peab enda eest väljas olema, siis nad ei saagi (või ei tahagi) kunagi koostööd teha ja luua keskset süsteemi õppematerjalide jaoks. Üliõpilased on seda vist mingil moel proovinud, aga sellest pole väga kasu, pigem peaks ülikool ise sellega tegelema ja kellelegi teha andma.
Selle bürokraatia poole pealt on tõesti kehvasti lood ja eriti ei taha asi liikuda, aga sellega harjub, nagu inimene harjub ka poomisega. Üldiselt, et muuta seda süsteemi, tea kelle poole pöörduma peaks? Dekanaati? Dekaani poole? Õppeprorektor? Üliõpilasesindusse? Rektori poole? Selles mõttes, et viriseda on alati hea, aga teeks seda konstruktiivselt ja üritaks asjad liikuma ajada.
Võin veel öelda ka seda, et Eestis on üldine mentaliteet selline, et kui mina teen, siis ega ma sind ei haara kaasa, sest siis jääb rohkem mulle. Mõttetu selline üksteise üle trumpamine käib. Kui saaks koos teha, siis oleks võit ju tegelikult hoopis hulka suurem.
February 11th, 2007 at 12:55 pm
Meil Tartu Ülikoolis on see IT infrastruktuur ja värgendused olemas. Siin mõni IT õppejõud mõnikord loengusse ei jõua, siis saadab 5 minutit peale loengu ametlikku algust teaduskonna üldlisti kirja, et “sorri, loeng jääb ära.”
Info jõuab uksetaguste tudengiteni reeglina 30-40 minuti jooksul.
February 11th, 2007 at 7:24 pm
Ma pole küll ITK (endine)tudeng, küll aga olen TTÜ praegune (baka) tudeng. Siit kõrvalt vaadates tundus see jutt vägagi koomiline ja naljakas, samas kui järgi mõelda, siis tegelikult ongi asjad nii …
Miks aga see mind “muigama” pole pannud, seepärast, et enne olid asjad hullemad
Minu esimene deklaratsioon oli ka veel paberi peal. Kui õis tuli, siis see oli nagu õnnistus !
Ja veel üks tähelepanek. IT dekanaadi tädid on viimaste aastatega kuidagi väga rahulikuks ja normaalseks muutunud. Alguses olid nad küll kõvasti kurjemad ja kõike muud sellist…
Positiivsest küljest vaadates aga , eks mul tuleb ka veel see magistratuuri asi ette võtta.
Jõudu igaljuhul!
February 26th, 2007 at 9:10 pm
seda juttu ja suhtumist (kirjutaja poolset) lugedes saan nüüd väga hästi aru miks eesti kõrghariduse üle maailmas naerdakse. ei viitsi kohal käia, tööd teha, eksamit kirjutada? ok, pole vajagi, seleta ära ja lahku.
March 6th, 2007 at 10:16 am
Jah.. Igal asjal omad veidrused.. Eks see TTÜ on suur ja 10 a. ajast maas.
March 18th, 2007 at 4:13 pm
Olen ise TTÜ “ehitaja”, läksin siis 93-ndal dekanaati mingi asja pärast. Tere asemel sain non-stop 15 mintsa sõimata Platsilt (tal ju üks silm klaasist ka, ei saand kurask aru ka alul, keda ta sõimab).
Ok, lõpetasin tolle aja 5a. programmi 4 aastaga ja otse magistrisse (lõputööd ka ei pidanud kaitsma). Siis juba võis dekanaati nii minna, et ei sõimatud.
Ok, kaitsesin siis magistri ära, edasi doktorantuuri. Siis dekanaati minne küsiti juba lennult, et mida härra soovid, et kuidas aidata saaks.
Aga see blogi jättis minule küll sellis emulje, et tegu inimesega, kes ilma arvutita kohe kuidagi hakkama ei saa.
March 18th, 2007 at 4:15 pm
Pigem see, et miks peaks kohale minema, kui seda saaks internetiga kiiremini tehtud
ma tahaks hinnata enda aega
March 18th, 2007 at 6:02 pm
njahh… kokkuvõttes jättis see blogi rohkem mulje sellest, et kirjutaja ei viitsi ise midgai teha ja vaeva näha ja käib siis ‘whinemas’ selle üle.
Tõsi on see, et enamik ained on ajast ja arust ja ei anna enam midagi, loodan et blogi kirjutaja teab vähekenegi kuidas käib õppekavade kokku panemine ja kinnitamine jne… see ei ole nii et “õpetajate toas” iga sügis pannakse midagi uut nädalaga kokku eksole..
infosüsteem - yeahh praegusel it-inimeste põuaajal on kindlasti TTÜ’l võimalusi kogu oma infosüsteem ümber teha.
selliseid noori ennasttäis progejaid meilgi töövestlusel käinud.. natukene siit-sealt midgai teinud, mõni tehnoloogia ka selge ja hullud kunnid… NOT
June 4th, 2007 at 4:53 am
Nõustun 100% kirjutajaga. +Mõned õppejõud ei tea ise ka, mida räägitakse. Ning mõni, kes kobiseb, et midagi teha ei viitsita. Siis no andke andeks aga viskab siibrisse, kui asja, mida saaks teha 2 klikiga. Peab tegema 2 päevaga erinevaid uksetaguseid kulutades. Kui elada veel koolist kaugel. Siis ainuüksi miski mõtetu toimingu pärast linna ronida ka narr..
September 19th, 2007 at 3:30 pm
Lõpetasin TLÜ ja astusin TTÜ magistrisse ning sattusin täpselt sama teema otsa. Mul ei ole selles koolis suurt midagi teha. Enamus valitud ainete õppejõududest on mingid vanamehenässid, kes ei tea tänapäevast enam midagi ja sellepärast ei oska ka asju süvitsi õpetada. Viidan loengutes aega õppejõudude vigade ülesse kirjutamisega. Väga nukker!
September 19th, 2007 at 4:33 pm
Mul on hea meel, et ma ei valeta, aga samas halb meel, et TTÜ oleks võinud parem olla
January 29th, 2008 at 11:14 pm
väga humoorikas jutuke!
eriti see itk-2-ttü teema.
itk-lased nagu mingid hellitatud koduloomad, kes ühtäkki kolhoosi lauta sattudes ei tea, kust juua süüa ja magada saaks..
äratundmisrõõmu kui palju, aga minuarust ei ole nad siiski pahatahtlikud või õelad, kui meid, it(k)-lambukesi, muiates läbi karuperse aadressile II-220 juhatavad..
just sattusin ise olukorda: “ise magistris ja ei tea, mida eksamilehega peale hakata”
aga sapistest kommenteerijatest nõustun nendega, kes arvavad, et kooli kaugus kesklinnast võiks olla korrelatsioonis kooli administratiivse korralduse it-lahenduste hulga ja kvaliteediga (sest kõik ei tööta ju skype’is :P)
January 24th, 2009 at 4:41 pm
keegi “maailmanaba” sai jälle pikalt suud pruukida;)